Mam Rustler'a 4x4, co dalej? Baw się dobrze! Zalecamy niektóre ulepszenia stosować w miarę upływu czasu np. przy serwisach. Uszkodzą się amortyzatory? Wymień na lepsze. Uszkodzi się mocowanie silnika? Wymień na lepsze. "Zmotanie" modelu zanim poznamy jego charakterystykę jazdy może przynieść odwrotny efekt.
Na pierwszy rzut - Chłodzenie! Mamy lato, temperatury powyżej 30 stopni Celsjusza. Jeśli używamy pakietów LiPo 3s, używamy źle dobranych zębatek atak - odbiór do właściwości terenu (i wcześniej wspomnianego pakietu), jeździmy w terenie który obciąża napęd - możemy przegrzać układ! Silnik przegrzany powyżej ~70°C może spowodować jego uszkodzenie np. rozklejenie się okładziny wirnika i odklejenie magnesów, dodatkowo magnesy neodymowe w bardzo wysokich temperaturach tracą swoje właściwości magnetyczne bezpowrotnie, czyli duże osłabienie mocy silnika na stałe. Regulator VXL-3s posiada zabezpieczenie termiczne - odetnie zasilanie i wyświetli błąd w postaci mrugającej diody. Można temu zapobiec:
- Traxxas #3340 - Wentylator regulatora VXL-3s, z obudową
- BSD Racing #BS701-008 - Radiator silnika 540-550
Amortyzatory tak jak zmiana kół przynoszą drastyczną zmianę w specyfice jazdy. Model zaczyna "kleić" się do podłoża a my zyskujemy dużo większą kontrolę ..jedzie tam gdzie chcemy. Amortyzatory Traxxas GTR Long (przednie), Traxxas GTR XX-Long (tylne) wymagają również wymiany sprężyn, mają większą średnicę. Znajdziecie je w tabelce "GTR (długie)" na stronie o ..sprężynach.
- Traxxas #7461X - Amortyzatory GTR, anodyzowane, pokryte teflonem
- Traxxas #7462X - Amortyzatory GTR XX-Long (2 szt.), aluminiowe, cynkowane trzpienie
- Sprężyny Traxxas i "spring rate", czyli współczynnik twardości sprężyny (listę kompatybilnych sprężyn znajdziecie w tabelce opisu "GTR (długie)")
Wzmocnienie, usztywnienie podwozia. Dostaniecie je w różnych kolorach! Zwiększa sztywność podwozia (na skręcanie i wyginanie np. podczas twardego lądowania) i zwiększa odporność na uderzenia dzięki wytrzymałemu, grubemu aluminiowemu wspornikowi podwozia (tak znane Heavy-Duty), wytłoczonemu o owalnym kształcie. Zaprojektowane dla modeli Slash 4x4 (wyłącznie podwozia LCG) i Rustler 4x4. Anodyzowane na błyszczący, wybrany kolor. Pod linkiem poniżej znajdziecie je wszystkie.
Wzmocnienie karoserii. Częste lądowanie na dachu, masce czy spojlerze może powodować mikropęknięcia karoserii (pomimo jej ogromnej zalecie, czyli elastyczności) które z czasem mogą spowodować wyrwanie śruby. Użycie poniższego elementu zwiększy powierzchnię mocowania śrub oraz doda dodatkowe jej usztywnienie między mocowaniami:
Centralny dyferencjał przynosi dużą zmianę dla kierowców lubujących się w jazdach on-road. Pamiętajcie że zmiana ze stałego rozłożenia mocy przód-tył na dyferencjał zniweluje efektowne dla niektórych podnoszenie się modelu przy starcie. Wheeliebar stanie się zbędny. Moc kół zostanie przeniesiona na przód gdzie przyczepność będzie mniejsza, ale nadal będzie! Zyskamy większą kontrolę nad modelem.
Półosie CVD (stalowe). Traxxas Rustler 4x4 i Traxxas Slash 4x4 Ultimate już fabrycznie posiadają nowe, grubsze nylonowe półosie które wytrzymują dużo więcej niż ich poprzednicy. Jednak jeśli jesteśmy wymagający, zamontowaliśmy DUŻE koła lub zależy nam na trwałości i wyglądzie możemy skoczyć oczko wyżej.
Traxxas #9051X - Półosie stalowe, CVD, przednie - wersja nowsza
Traxxas #9052X - Półosie stalowe, CVD, tylne - wersja nowsza
Traxxas #6851R - Półosie CVD, stalowe, przednie
Traxxas #6852R - Półosie stalowe, CVD, tylne
Aluminiowe zwrotnice. Niesamowita jakość i wygląd. Niweluje luzy i usztywnia napęd. Pamiętajcie tylko by często sprawdzać stan łożysk (zardzewiałe, zatrzymane łożysk mogą zniszczyć tarciem aluminium), a do śrub używajcie kleju ThreadLock.
- Traxxas #6832(x) - Elementy zawieszenia, zwrotnice C-Hub (prawy, lewy), aluminiowe - przednie, element stały
- Traxxas #6837(x) - Zwrotnice skrętne (elementy), lewa i prawa, przednie, aluminiowe - przednie, element skrętny
- Traxxas #1952(x) - Zwrotnice tylne (2 szt.), aluminiowe - tylne
Serwomechanizm. Zależnie od naszych zdolności czy stylu jazdy możemy dość często uszkadzać plastikowe zębatki serwomechanizmu. Również w miarę gdy rosną nasze zdolności może zabraknąć nam prędkości i reakcji modelu na skręcanie kołami i będziemy tracili kontrolę nad torem jazdy.
- Traxxas #2072X - Zębatki serwomechanizmu #2075 (do konwersji), #2075X, metalowe, smar - do zastosowania również w 2075 (fabryczne w Rustler 4x4)
- Traxxas #2075R - Serwomechanizm cyfrowy, High Speed, wodoodporne
- Traxxas #2250 - Serwomechanizm 23,76kg/cm (6,0v), 0,19s/60° (6,0v), 6,0-7,4v
- Traxxas #2255 - Serwomechanizm 28,80kg/cm (6,0v), 0,15s/60° (6,0v), 6,0-7,4v
Stabilizatory zawieszenia. Ten dziwnie wyglądający zestaw wpływa na zawieszenie naszego modelu. Pozwala on wchodzić w zakręty z dużo większą prędkością bez obaw o "rolkę". Model w podczas zakrętu nie przechyla się, a nawet "przykleja" do podłoża.
.
Lista dodatków jest naprawdę, naprawdę długa. Uzupełnimy ją lada chwila - zajrzyj później!